GOSTOVANJA

Ko ponudnik gostovanja dodeli prostor na strežniku za spletno stran, da shrani svoje datoteke, gostuje spletno stran. Spletno gostovanje omogoča, da so datoteke, ki sestavljajo spletno stran (koda, slike, itd.), na voljo za ogled na spletu. Vsako spletno stran, ki ste ga kadarkoli obiskali, je gostovano na strežniku.

Količina prostora, dodeljenega na strežniku za spletno stran, je odvisna od vrste gostovanja. Glavne vrste gostovanja so deljeno gostovanje, namensko gostovanje, VPS gostovanje in prodajalčevo gostovanje. Razlikujejo se glede na vrsto tehnologije, ki se uporablja za strežnik, stopnjo upravljanja in dodatne storitve, ki so na voljo.

V bistvu je spletno gostovanje postopek najema ali nakupa prostora za shranjevanje spletnega mesta na svetovnem spletu. Vsebino spletnega mesta, kot je HTML, CSS in slike, je treba hraniti na strežniku, da je mogoče videti na spletu.

Kaj natančno je strežnik? Strežnik je računalnik, ki povezuje druge uporabnike spleta preko naprav z vašim spletnim mestom kjerkoli na svetu. Kot že ime pove, ponudniki spletnih gostovanj imajo strežnike, povezljivost in pripadajoče storitve za gostovanje spletnih strani. S ponudbo različnih načrtov gostovanja pokrivajo celoten spekter potreb po gostovanju, od majhnih blogov do velikih organizacij.

Če načrtujete vzpostavitev spletne prisotnosti, je zanesljivo spletno gostovanje ključnega pomena. Danes je na voljo na stotine ponudnikov spletnega gostovanja, ki nudijo tisoče različnih vrst spletnih gostovanj. Ponudbe segajo od brezplačnih z omejenimi možnostmi do dragih spletnih gostovanj, specializiranih za poslovne potrebe. Gostovanje, ki ga izberete, bo predvsem odvisno od tega, kako načrtujete uporabiti svoje spletno stran, in kakšen strošek vam predstavlja gostovanje.

Izbira pravega načrta za gostovanje pomeni imeti dostop do prave dodelitve virov, da se bo vaše spletno stran hitro in zanesljivo naložilo za vaše obiskovalce. Pomislite, koliko podjetij danes deluje predvsem na spletu; njihove prodaje in poslovni potenciali izhajajo iz njihovega spletnega mesta. Če nekdo pristane na spletnem mestu in se pojavi težava - traja predolgo, da se naloži ali se sploh ne prikaže - potencialni kupci ne bodo čakali. Odšli bodo in iskali spletno stran, ki pravilno deluje in jim lahko brezhibno ponudi to, kar iščejo.

Če ste novi pri upravljanju spletnega mesta, se vam lahko spletno gostovanje in povezani izrazi zdijo zmedeni. Številni začetniki lastniki spletnih strani so izbrali najcenejšo možnost ali karkoli, kar je bilo vključeno ob nakupu imena domene, pod napačnim prepričanjem, da so vse možnosti gostovanja v osnovi enake.

To pa lahko privede do drage napake.

Ta članek vključuje vse, kar morate vedeti o spletnem gostovanju in kako izbrati pravega, kar je pomembno za uspeh vašega spletnega mesta, v enostavnem jeziku, ki ga boste razumeli.

Kako deluje spletno gostovanje

Spletno gostovanje se zgodi, ko datoteke, ki sestavljajo spletno stran, naložimo z lokalnega računalnika na spletni strežnik. Viri strežnika, kot so RAM, prostor na trdem disku in pasovna širina, se dodelijo spletnim mestom, ki jih uporabljajo.

Razdelitev virov strežnika se razlikuje glede na vrsto izbrane gostitvene storitve. Da izberete ustrezno gostovanje, se morate najprej seznaniti s različnimi možnostmi. To pa ni nujno zapleteno. Za manj tehnično podkovane bralce uporabimo preprosto primerjavo: Izbor spletnega gostovanja je podoben iskanju pisarne:

Kako se odločite, katera vrsta pisarne je prava za vaše potrebe? Je delovna postaja v odprtem pisarniškem prostoru ali v skupni pisarni dovolj, ali pa iščete pisarno v poslovnem centru? Načrtujete hitro širjenje ali pričakujete veliko ljudi, ki prihajajo in odhajajo? Bi razmislili o najemu celotne stavbe ali bi raje zgradili svoj lasten prostor?

Poleg stila pisarne so tu še drugi vidiki. Kako enostavno je dostopati do prostorov, katere funkcionalnosti ponujajo (dodatki, kot so tabla, hitri internet in druge storitve) in kje so locirani, ter skupni stroški. Te okoliščine bodo določile vaše potrebe in vam pomagale izbrati pravo vrsto pisarne. Primerjajmo ta izbirni proces s tem, kako izbrati ustrezno spletno gostovanje:

Skupinsko gostovanje je podobno najemu delovne postaje v zasedeni in hrupni odprti pisarni ali skupni pisarni. Imate vse sodobne ugodnosti: mizo, internetno povezavo in nekaj pisarniške opreme ter si delite prostor z drugimi sodelavci, vključno s kuhinjo, tiskalnikom in straniščem. Prostora ne morete prilagajati, na primer namestiti beležnic, in to je priljubljena možnost za zagon manjših spletnih strani, vendar ni primerna za velike komercialne projekte.

Virtualni zasebni strežnik (VPS) je korak naprej od skupinskega gostovanja. Srednje velika podjetja bodo imela korist od najema pisarne v poslovnem parku. Pri VPS so uporabniki izolirani drug od drugega. Imate sosede, vendar manjše odvisnosti od njih, in lahko izvajate prilagoditve po svojih željah ter organizirate svojo delovno postajo po lastnih željah.

Uporaba celotne pisarne je primerljiva gostovanju na namenskem strežniku. Gre za dražjo možnost in najbolj primerno za spletne strani, ki cenijo zanesljivost in visoko zmogljivost. Ker nadzorujete celoten prostor, imate večji vpliv na konfiguracije in na voljo je veliko prostora, vendar ni vredno vlagati v to, če prostora ne boste v celoti izkoristili.

V nadaljevanju bomo podrobneje obravnavali vsako vrsto gostovanja.

Spletno gostovanje in gostovanje domene

Ko enkrat kupite domeno, morajo datoteke, ki vsebujejo vsebino vašega spletnega mesta (HTML, CSS, slike, podatkovne baze itd.), biti shranjene na lokaciji, povezani z internetom - na spletnem strežniku. Ko so datoteke spletnega mesta naložene na spletni strežnik gostiteljskega podjetja, je gostitelj odgovoren za dostavo datotek uporabnikom.

Omenili smo, da gostovanje omogoča spletnim mestom, da so na voljo za obiskovalce prek spletnega brskalnika, vendar kako to točno deluje? Sistem domenskega imenika (DNS) zagotavlja, da spletni brskalnik poveže pravi računalnik (strežnik), ki hrani datoteke vašega spletnega mesta.

Z drugimi besedami, ko nekdo vpiše vaš naslov spletnega mesta v svoj brskalnik, se njihov računalnik prek interneta poveže s spletnim strežnikom, ki hrani datoteke vašega spletnega mesta. Strežnik najde IP naslov vaše domene (kje je shranjen v sistemu domenskega imenika) in usmeri uporabnike na pravo spletno stran. Njihov brskalnik nato prikaže podatke vašega spletnega mesta (vse podatke, ki sestavljajo vaše strani), tako da lahko brskajo po vaših spletnih straneh kadar koli želijo.

DNS gostovanje

Gostovanje preprosto pomeni, da svojo spletno stran parkirate na računalniku, ki je nato povezan z internetom. Vsakič, ko nekdo vpiše naslov vaše spletne strani, se shranjene strani prenesejo prek interneta in prikažejo v njihovem brskalniku. DNS gostovanje je le ena oblika tega.

Številni registratorji domenskih imen ponujajo gostovanje skupaj z registracijo domene, in na voljo so brezplačne in premium storitve DNS gostovanja.

Brezplačen DNS

Preizkusite brezplačno DNS gostovanje za svojo spletno stran in se pozneje odločite, ali morate nadgraditi na premium ali ne. Če je vaša spletna stran relativno majhna, ni potrebe po uporabi Premium DNS, in večina registrarjev ponuja brezplačni nivo storitev. Večina registrarjev bo zagotovila osnovna orodja za objavo in spreminjanje zapisov CNAME, MX, A, SRV, TXT in drugih zapisov, na primer. Če pričakujete, da boste to počeli, bo brezplačni DNS zadostoval za vaše potrebe.

Premium DNS

Premium gostovanje zagotavlja hitrejši odziv na vaše obiskovalce, zanesljiv dostop, največji čas delovanja in močnejše varnostne ukrepe. Večina premium načrtov ponuja napredne funkcije, kot so napredne zmogljivosti poročanja, uravnoteženje obremenitve DNS in nekatera druga orodja, koristna, če gradite kompleksne aplikacije prek večih ponudnikov storitev. Glede na povečane napade na spletne strani s strani hekerjev v zadnjih letih se mnogi lastniki spletnih strani odločajo za premium gostovanje. Premium DNS paketi ponujajo dodatno raven varnosti za vašo spletno stran in večjo zaščito pred hekerji.

POSODOBITEV DNS

Kot že omenjeno, je mogoče spremeniti imenske strežnike za domeno. Imenski strežniki usmerjajo ime vaše domene k podjetju, ki nadzoruje njene nastavitve DNS. To je običajno registrar domene (podjetje, pri katerem ste registrirali domeno). Če je vaša domena gostovana pri kom drugem, bodo ponudili alternativne strežnike za usmeritev.

Ta postopek, znan kot POSODOBITEV DNS, lahko traja do 72 ur, da začne učinkovati, med katerim ISP posodobi svoje predpomnilnike z novimi informacijami DNS za vašo domeno. To traja dolgo v internetnem času, ker se vaše spremembe prenašajo prek več vozlišč ISP, preden dosežejo gostiteljski strežnik.

Če želite spremeniti svoje imenske strežnike, morate ugotoviti, kdo je vaš ponudnik storitve za domene. Da bi ugotovili ime gostitelja za IP naslov, lahko poiščete zapise DNS domenskega imena z uporabo WHOis DNS iskanja. Uporabite to orodje za omrežje, ki temelji na brskalniku, za informacije o tem, kdo gosti določeno domeno ali za ugotovitev, kdo je vaš ponudnik DNS, če niste prepričani.

Večina registrarjev domen ponuja možnosti za iskanje WHOis. ICANN ureja bazo WHOis, ta baza hrani kontakte lastnikov vseh registriranih domen. Baza vsebuje ime, naslov, e-poštni naslov in telefonsko številko vsakega lastnika domene skupaj z informacijami o razpoložljivosti domene ter datumi registracije/poteka in sorodnimi informacijami.

ELEMENTI IMENA DOMENE

S pomočjo različnih vrst zapisov, ki sestavljajo domeno, lahko preusmerite svoj DNS. Katero vrsto uporabiti, je odvisno od informacij, ki jih želite vnesti. Lahko nastavite A, AAAA, CNAME, SRV, NS, TXT, MX, MXE, URL preusmeritvene zapise.

Zapis A usmerja vaše domensko ime k posameznemu strežniku prek njegovega IP naslova. Vsako domensko ime ima osnovni zapis A, podatki v zapisu A nadzorujejo, kaj vaše domensko ime naredi, ko nekdo obišče vašo spletno stran. Zapis A (naslovni zapis) vam omogoča povezavo domenskega imena ali poddomene s IP naslovom (32-bitnim).

Zapis AAAA deluje podobno kot zapis A, razlika je v tem, da vam omogoča, da usmerite svoje domensko ime k 128-bitnemu naslovu Ipv6.

Zapis CNAME se uporablja za preusmeritev vaše domene ali poddomene na IP naslov ciljnega imena gostovanja. Ta zapis določi domensko ime kot vzdevek drugega imena. Prednost je v tem, da če se IP ciljnega imena gostovanja spremeni, vam ni treba posodabljati zapisov DNS, saj bo CNAME še vedno imel isti IP.

Zapis MX se uporablja za usmerjanje e-pošte na ustrezen strežnik za elektronsko pošto. Zapisi MX morajo kazati na ime gostitelja in nikoli neposredno na IP naslov.

Zapis NS vam omogoča, da poddomeno prenesete na imenski strežnik, povezan z domeno. To je uporabno, če je vaša poddomena gostovana ločeno od domenskega imena.

KONFIGURACIJA DNS

Večina spletnih strani ima strežnik, ki skrbi za njihov DNS. V večini primerov sta na vašem usmerjevalniku in/ali računalniku konfigurirana dva DNS strežnika, da se povežeta z vašim ponudnikom internetnih storitev prek DHCP-ja. Morda boste konfigurirali dva v primeru, da prvi strežnik ne uspe. Če pride do težave pri povezavi s primarnim strežnikom, se bo vaš računalnik samodejno preklopil na sekundarni strežnik.

Iskanje DNS je običajno zelo hiter postopek s poizvedbo, lokacijo in dostavo spletne strani v delčku sekunde. Ko je iskanje končano, se odjemalčev računalnik poveže s ciljnim strežnikom, kar omogoči DNS strežniku, da se ukvarja z naslednjo zahtevo.

Najverjetneje vaša domena uporablja privzete DNS strežnike vašega ponudnika internetnih storitev. Vendar pa to ni nujno. Obstaja veliko DNS strežnikov tretjih oseb, ki vam lahko zagotovijo hitrejše DNS razrešitve. Hitrost je ključni del optimizacije za iskalnike (SEO), saj je čas povezave s spletno stranjo dejavnik za rangiranje v Googlu. Strokovnjaki priporočajo izbiro zanesljivega gostovanja z dobrimi zmogljivostmi hitrosti in delovanja, da zagotovite, da bo vaša spletna stran hitro dostopna za vaše obiskovalce.

KAKO IZBRATI PONUDNIKA SPLETNEGA GOSTOVANJA

Vaša izbira ustrezne in zanesljive storitve spletnega gostovanja je pomemben korak pri vzpostavitvi prisotnosti na spletu, še posebej, če nameravate zagnati poslovno spletno stran. Ponudniki gostovanja ne le omogočajo, da je vaša spletna stran na voljo drugim, ampak ponujajo tudi storitve, povezane z upravljanjem teh strežnikov in njihove programske opreme, podporo, pasovno širino, hitrost in podobno.

Tukaj je nekaj ključnih korakov in nasvetov za izbiro ustreznega ponudnika spletnega gostovanja:

  • Določite svoje potrebe: Najprej razmislite o tem, kakšne potrebe ima vaša spletna stran. Koliko prometa pričakujete? Kakšne vrste vsebin boste gostili? Ali potrebujete posebne funkcionalnosti, kot so e-trgovina, blog, forumi, itd.? To vam bo pomagalo določiti vrsto gostovanja, ki ustreza vašim potrebam.
  • Raziskava ponudnikov: Preglejte različne ponudnike spletnega gostovanja. Preberite ocene, preglede strank in preučite razpoložljive načrte in funkcije. Primerjajte cene in ugotovite, katere storitve so vključene v načrt gostovanja.
  • Vrste gostovanja: Razmislite o različnih vrstah gostovanja, kot so deljeno gostovanje, VPS gostovanje, namensko gostovanje in oblak gostovanje. Vsaka ima svoje prednosti in slabosti, zato izberite tisto, ki najbolje ustreza vašim potrebam.
  • Zmogljivosti in zanesljivost: Preverite zmogljivosti ponudnika, vključno s hitrostjo strežnikov, razpoložljivostjo strežnikov in zagotovljeno pasovno širino. Zanesljivost je ključna, saj želite, da je vaše spletno stran vedno dostopno.
  • Podpora in pomoč: Preverite, kakšno podporo in tehnično pomoč ponuja gostitelj. Pomembno je, da lahko kadar koli dostopate do strokovne pomoči, če naletite na težave.
  • Prilagodljivost: Poskrbite, da bo izbrani ponudnik gostovanja omogočal nadgradnjo in prilagajanje vašim potrebam, saj se lahko te sčasoma spremenijo.
  • Varnost: Varnost je ključnega pomena, zato preverite, kakšne varnostne ukrepe in rešitve za varnost ponuja gostitelj. To je še posebej pomembno, če nameravate zbirati in shranjevati občutljive podatke.
  • Cenovna primerjava: Primerjajte cene različnih ponudnikov in se prepričajte, da razumete, kaj je vključeno v ceno. Bodite pozorni na skrite stroške.
  • Skrbnost: Ne hitite pri izbiri. Opravite skrbno raziskavo in se posvetujte s strokovnjaki, če je potrebno. Preverite tudi pogoje uporabe in garancije ponudnika.

Izbira pravega ponudnika spletnega gostovanja je ključna za uspeh vašega spletnega mesta, zato se temeljito pozanimajte in izberite tistega, ki najbolje ustreza vašim potrebam.

BREZPLAČNO SPLETNO GOSTOVANJE IMA SVOJO CENO

OMEJITEV PASOVNE ŠIRINE

Omejitev pasovne širine (včasih ohlapno imenovana "promet" ali "prenos podatkov") predstavlja količino bajtov, potrebnih za prenos vašega spletnega mesta vsem obiskovalcem, ko brskajo po vaših vsebinah. Ali gostovanje zagotavlja dovolj prostora za vaše potrebe? Da bi dobili grobo predstavo o tipičnih zahtevah po prometu spletnega mesta, večina novih spletnih strani, ki na svojem spletnem mestu ne ponujajo videoposnetkov ali glasbe, porabi manj kot 3 gigabajte pasovne širine na mesec. Če pričakujete hitro prihodnjo rast ali če vaše potrebe vključujejo zvok, video itd., potem razmislite o dodatnem prostoru, ki ga ponuja plačljiv ponudnik gostovanja.

Če razmišljate o uporabi brezplačnega gostovanja, najprej razmislite o velikosti svojega spletnega mesta in koliko obiskovalcev pričakujete vsak dan. Veliko brezplačnih gostovanj spletnih strani določa dnevne ali mesečne omejitve za količino prometa, ki ga vaša spletna stran lahko uporabi. Če vaše vsebine vključujejo veliko slik ali videoposnetkov, ki pritegnejo več obiskovalcev od "dogovorjenega" prometa na dan/teden/mesec, ima gostovanje pravico do pekinitve gostovanj spletne strani zaradi kršitve pogodbe - ali pa vam pošlje račun.

Še en pomemben razmislek, preden uporabite brezplačne ponudnike gostovanja, je, da ti pogosto določajo največjo velikost datotek, ki jih lahko naložite. Če želite razširjati programsko opremo ali datoteke z visoko ločljivostjo, vam plačano gostovanje omogoča nalaganje večjih velikosti datotek, ki jih boste potrebovali.

OGLAŠEVANJE

Številni, vendar ne vsi, brezplačno gostovanje na vašem spletnem mestu uporabljajo oglaševanje, da pokrijejo stroške zagotavljanja brezplačnega spletnega prostora. Večina ljudi se odvrača od komercialnih pasic in pojavna okna. Spletnih strani, polna oglasov, so običajno obravnavana kot nizke kakovosti in celo spami, kar je takojšnja zavrnitev. Da bi bili na varni strani, preverite drobni tisk, da vidite, ali se pričakuje oglaševanje v zameno za brezplačno gostovanje, preden se prijavite.

MOŽNOSTI NADGRADNJE

Pozorno preverite, ali gostovanje vašemu spletnemu mestu omogoča rast. Večina novih spletnih strani začne s skupnim gostovanjem, ki je danes precej zmogljivo. Vendar, če pričakujete, da se bo spletna stran v prihodnjih letih razvijalo, morda boste morali razmisliti o bolj zmogljivem strežniku (na primer virtualnem zasebnem ali namenskem strežniku). Preverite, ali gostovanje ponuja ustrezne načrte za nadgradnjo in ali je postopek čim bolj enostaven.

ZAKAJ PLAČEVATI ZA SPLETNO GOSTOVANJE?

DOSEGLJIVOST (ZANESLJIVOST)

Zanesljivost je izjemno pomembna tako za brezplačne kot plačljive storitve, vendar lahko pravo zanesljivost pričakujete le s plačljivim načrtom gostovanja. Verjetno želite, da vaša spletna stran deluje 24/7, in to lahko pričakujete le od gostovanja z zanesljivimi strežniki in stabilnimi omrežnimi povezavami. Preden se odločite za gostovanje, preverite njegovo zgodovino dosegljivosti (uptime). Preberite ocene in preverite njihove zagotovitve glede dosegljivosti, ki jih oglašujejo.

Spletna stran, do katere je težko dostopati ali ki pogosto ne deluje, izgublja obiskovalce, stranke in lahko močno vpliva na prihodek. Če nekdo najde vašo spletno stran in poskuša dostopati do nje, le da ugotovi, da ni na voljo, se ne bo obotavljal in bo odšel na spletno stran konkurence. Počasen dostop je tudi zelo frustrirajoč za zveste obiskovalce (in za vas tudi, ko naložite novo vsebino).

PROMET / PASOVNA ŠIRINA

Preberite in probajte razumeti morebitne omejitve, postavljene na uporabo pasovne širine, in izberite ustrezen načrt. Če nameravate na svoje spletno stran vključiti video, zvok ali druge elemente, ki zahtevajo večjo pasovno širino, potrebujete načrt, ki ustreza vašim potrebam.

PHP, .htaccess, SSH, MySQL, FTP itd.

Če potrebujete namestitev PHP-ja ali Perla, poskrbite, da to lahko storite brez potrebe po odobritvi gostovanja. V nasprotnem primeru boste morali počakati na njihovo odobritev, preden boste lahko uvedli funkcijo na svojem spletnem mestu.

Predvidevamo, da želite narediti stvari, kot so prilagajanje strani s sporočili o napakah (sporočila, prikazana obiskovalcem, ko pristanejo na izbrisani strani na vašem spletnem mestu), zaščita vašega spletnega mesta pred krajo pasovne širine in hotlinkingom itd., in geslom zaščitite svoje mape, potrebujete možnost ustvarjanja ali spreminjanja datotek ".htaccess".

SSH dostop je uporaben za vzdrževanje podatkovnih baz, kot je MySQL, in ko želite zagnati blog ali sistem za upravljanje vsebine.

FTP je priljubljena metoda za prenos spletnih strani in drugih datotek s lokalnega računalnika na računalnik gostovanja spletnega mesta (strežnike), tako da jih lahko vidijo ljudje po vsem svetu. Nekatera gostovanja vam ne dovolijo oblikovati in naložiti lastnih strani. Namesto tega zahtevajo, da so vaše strani oblikovane in naložene s pomočjo njihovega spletnega graditelja. Razen če ste popoln začetnik in načrtujete precej trivialno spletno mesto, se prepričajte, da imate vsaj FTP dostop ali možnost nalaganja strani prek e-pošte ali brskalnika.

NADZORNA PLOŠČA

Namen nadzorne plošče je omogočiti upravljanje različnih vidikov vašega gostovanja za spletno stran. Od komercialnega ponudnika gostovanja lahko pričakujete nadzorno ploščo, ki vam omogoča izvajanje vsakodnevnih vzdrževalnih nalog, ne da bi morali čakati na tehnično podporo za enostavne spremembe. 'cPanel' zagotavlja preprosto nadzorno ploščo za upravljanje e-poštnih naslovov, gesel za račun in osnovnih konfiguracij strežnika. Lahko je zamudno komunicirati s tehničnim podporo ali biti prisiljen plačati dodatne stroške vsakič, ko želite izvesti preproste administrativne naloge.

GOSTOVANJE VEČ DOMEN

Danes je običajno, da imate več kot eno domeno, saj so domene poceni, in težko se je upreti lastništvu večih. V tem primeru morate zagotoviti dodatne domene s dodatnim prostorom gostovanja. Da bi poenostavili postopek gostovanja, je mogoče gostovati več kot eno domeno iz istega računa. Vsako posebno spletno stran, gostovano na istem računu, imenujemo dodatna domena. Večina ponudnikov skupnega gostovanja dovoljuje dodatne domene. Priporočljivo je, da preverite vnaprej, kako zaračunavajo to možnost.

CENA

Pri gostovanju na spletu, tako kot pri vsem, običajno dobite tisto, za kar plačate. Če imate osnovno spletno stran, ki ne pričakuje velike količine prometa, pričakujte, da boste za skupno gostovanje plačali med 10 in 150 euri na leto. Načrti za gostovanje z večjo zmogljivostjo se lahko začnejo pri 150 eurih in se od tam povečujejo.

Večina komercialnih gostiteljev ponuja prilagodljivost pri izbiri načina plačila s mesečnimi in letnimi načrti; slednji vam prinese nižjo ceno. Ko ste prepričani, da ponujajo zanesljivo storitev, se lahko preklopite na cenejšo letno plačilo ali hitro zamenjavo gostovanja, če ne izpolnjujejo vaših pričakovanj.

Na koncu pa poglejmo še o obnovitvah. Če ste zadovoljni s ceno paketa, preverite ceno obnovitev. Pri gostovanju je običajna začeta nizka cena, vendar zaračunajo veliko višje zneske ob obnovitvah. Razen če se strinjate z menjavo gostovanj vsakih nekaj let, so cene obnovitev neizogibne.

E-POŠTA

Če želite gostiti e-poštne račune skupaj s svojo spletno stranjo, preverite, ali vam vaše gostovanje omogoča, da nastavite e-poštne naslove, ki jih želite na svoji domeni - pred prijavo. Izgleda nekoliko neprofesionalno, če imate naključen e-poštni naslov, ki ni povezan z vašo domeno: kako bolj profesionalno zveni info@tvojsvet.si v primerjavi z info.tvojsvet@gmail.com?

Če e-pošta ni na voljo, ni prevelika težava. Obstajajo druge metode, kako pridobiti e-poštni račun na lastnem imenu domene.

TEHNIČNA PODPORA

Stvari se lahko pokvarijo v najbolj neprimernih trenutkih, zato je najbolje, da preverite, ali vaše gostovanje ponuja 24/7/365 strokovno podporo. Želeli boste, da je nekdo tam, da vam pomaga, ko pritisnete gumb S.O.S, in da večina oseb na drugi strani tehnično obvlada, da vam lahko takoj pomagajo.

Prišli bodo trenutki, ko boste imeli ne-nujno vprašanje. Morda ga želite rešiti v svojem času, medtem ko bolje obvladate nastavitve svojega strežnika. Ali ima gostitelj bazo znanja ali pogosta vprašanja (FAQ), ki jih lahko prebrskate, da izboljšate svoje razumevanje? Ne glede na to, ali raje klepetate po telefonu ali imate celovito dokumentacijo pri roki za reševanje težav sami - preverite, ali so na voljo.

VRSTE SPLETNEGA GOSTOVANJA

Ko je tehnologija napredovala, so bile uvedene različne vrste spletnega gostovanja, da bi izpolnile različne potrebe spletnih strani in strankam na najboljši način.

Med te spadajo:

  • Skupno spletno gostovanje
  • Namensko gostovanje
  • VPS gostovanje
  • Oblak-cloud
  • Prodajalec gostovanja (Reseller)

Poglejmo si najbolj priljubljene storitve spletnega gostovanja bolj podrobno.

SKUPNO SPLETNO GOSTOVANJE

Skupno spletno gostovanje je, ko je spletno mesto gostovano na istem strežniku kot mnoga druga spletnih strani. Večina podjetij za gostovanje spletnih strani ponuja skupno gostovanje. To je cenovno ugodna in enostavna možnost, ki je primerna za nove spletne strani, ki v kratkem času ne pričakujejo veliko obiska. Najbolj ustreza osebnim spletnim stranem in tistim, ki pripadajo manjšim in srednje velikim podjetjem.

Vsi, ki se resno ukvarjajo z digitalnim marketingom ali vodijo spletno podjetje, bi morali skrbno pregledati svoje možnosti za skupno gostovanje in se prepričati, da njihov ponudnik lahko zagotavlja storitve, kot je Namecheap-ovo poslovno gostovanje SSD, ki je posebej zasnovano za spletnih strani za elektronsko poslovanje. Skupno gostovanje ni primerno za velika spletnih strani z veliko obiska. Takšna spletnih strani potrebujejo namenski strežnik, da zagotovijo ustrezno količino virov za zagotavljanje dobre zmogljivosti spletnega mesta.

VPS GOSTOVANJE

Virtualni zasebni strežniki (VPS), tudi znani kot virtualni strežniki (VDS), so gostovanja, ko vsakemu klientu virtualni strežnik deluje kot dodeljen strežnik, čeprav v resnici služi več spletnim mestom. Zaradi tega se gostovanje v slogu VPS šteje za korak med skupnim gostovanjem in lastnim dodeljen strežnikom. Glavna razlika med skupnim gostovanjem in VPS je, da klienti dobijo popoln dostop za konfiguracijo VPS, kar je mnogo bliže gostovanju v dodeljen slogu.

VPS se pogosto uporablja za manjše spletne strani in organizacije, ki želijo prilagodljivost dedičnega strežnika, brez visokih stroškov, ki so z njim povezani.

DODELJENO GOSTOVANJE

Dodeljeno gostovanje (včasih imenovano tudi upravljano gostovanje ali dodeljen strežnik) omogoča najem celotnih strežnikov. Ta vrsta gostovanja je v primerjavi s skupnimi načrti za gostovanje relativno draga in se uporablja le, ko spletno mesto prejema veliko prometa ali ko je potreben večji nadzor nad strežnikom.

Dodeljeno gostovanje ne pomeni le zagotavljanje celotne strežniške opreme za eno spletno mesto v podatkovnem centru. Omogoča tudi več samostojnih možnosti za upravljanje strežnika. Ta vrsta gostovanja velja za bolj prilagodljivo, saj omogoča popoln nadzor nad strežnikom, njegovo programsko opremo in varnostnimi sistem. Vendar pa za upravljanje platforme potrebujete ustrezno tehnično znanje.

CLOUD-OBLAKOVNO GOSTOVANJE

Oblakovo gostovanje je najnovejša vrsta gostovanja, ki je postala izjemno priljubljena v zadnjih letih. Ta vrsta gostovanja deluje prek več povezanih spletnih strežnikov, ki zagotavljajo cenovno ugodno, razširljivo in zanesljivo spletno infrastrukturo. Oblačni načrti za gostovanje običajno ponujajo neomejeno, zanesljivo pasovno širino in neomejeno količino prostora za neomejeno število domen, kar pojasnjuje, zakaj se številna velika podjetja obračajo k oblaku. To je učinkovit način za upravljanje spletnega mesta s viri-intenzivnimi aplikacijami ali večjim številom vsebinskih virov, kot so slike, vendar pa lahko občutno višje stroške.

RESELLER GOSTOVANJE

Gostovanje za prodajalce je oblika spletnega gostovanja, pri kateri lastnik računa uporabi svoj dodeljeni prostor na trdem disku in pasovno širino za gostovanje spletnega mesta v imenu tretjih oseb. Prvotni lastnik računa za gostovanje je »prodajalec« v tem primeru. Gostovanje za prodajalce je koristno, kadar ni potrebno celotno dodeljenega prostora, in nekatere dodeljene vire lahko delite z drugo stranko. Deljenje prostora na disku, pasovne širine, procesorske moči itd. ob zagotavljanju stalnih virov dohodka.

Ponudniki gostovanja ponujajo posebne načrte za gostovanje za prodajalce, da bi omogočili podjetnikom, ki jih zanima ta poslovna praksa. Nakup gostovanja za prodajalce je tudi koristen za tiste z več domenami. Lahko oblikujete svoje lastne pakete za gostovanje za svoja spletnih strani ali stranke, ob upoštevanju virov, dodeljenih računu za gostovanje za prodajalce.